26 Ocak 2010 Salı

ÖRDEK DOLMA/TANHİT

ÖNCELİKLE GÜZEL BİR YEŞİLBAŞ ÖRDEK VURMAK LAZIM.. BİZDE KAZA İLE VURULMUŞ BİR ÖRDEK BULDUK..DOĞANIN GEREĞİ AVCILIK FAZLA KAFAYA TAKMAMAK LAZIM AVLANMA İŞİNİ..SONRA HERKES ÖRDEK VURAMAZ.ADININ ÖRDEK OLDUĞUNA BAKMAYIN..
TÜM KEMİKLERİ ÇIKARTILIR..KANAT VE AYAK KEMİKLERİ HARİÇ...


ÖRDEĞİMİZ İLAÇLANIR...


UYGUN UZUNLUKTA VE UYGUN KALINLIKTA TELER AYARLANIR..





TELLER YERLEŞTİRİLİR..





SAĞA SOLA ÇEVRİLİP SON ŞEKLİ VERİLİR..

TELLER GÜZELCE YERLEŞTİRİLİR..







PAMUKLA DOLDURULDUKTAN SONRA DİKİLİR..







DUVARA ASILIR..










DEĞİŞİK ORTAMLAR OLUŞTURULUR..














5 yorum:

Unknown dedi ki...

Güzel olmuş duvarada yakışmış ava meraklıbiri olarak neyle ilaçladığınızı merak ettim.Sağlıcakla kalın.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam,elinize sağlık görüntü güzel olmuş,bu işde maharet isteyen bir dal olmalı,bayağı beceri ve ustalık gerektiriyor,İstanbul Maltepede özellikle bu işi yapan birisi var,dükkanına gittiğm zaman o heybetli kartalların canlı gibi duran görüntülerinden korkmamak mümkün değil,hayırlı günler diler saygılar sunarım.

BOZKIR KARTALI dedi ki...

Sayın Emrah Bey; Aslında bu iş göründüğünden daha karışık bir iş .İçine ilaç olarak ben ülkemizde çoğu yerde sütleğen diye bilinen bir bitkinin kurumuş yapraklarının öğütülmüş hali ve naftalin karışımını koyuyorum. Ayrıca kanatlarında kalan etler için aynı bitkinin kaynatılmış suyunu şırınga ile zerk ediyorum. Sayın İlhami Bey ilginize teşekkür ederim.Bendede yıların birikimi bir tecrübe ve koloksiyon mevcut...

mahmudiyearicilik dedi ki...

Çok güzel olmuş hocam, Ben bu işi seviyorum ama, mesela bir kartal öldürülerek bu işlemin yapılmasına karşıyım yoksa ölmüş veya kurtulma şansı olmayan hayvanların bu şekilde canlı gibi korunması da çok güzel.
Saygılar

Hasan ÇINARLIK dedi ki...

"Merhaba;Çiğdem endemik bir bitkidir ve Ankara çevresinde bulunur.Her bitkiye çiğdem derseniz bu bitkiye haksızlık etmiş olursunuz ."
İyi günler Bozkır Kartalı,
Yukarıdaki yorum size ait, ama tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım...
Cahilliğimi bağışlayacağınız umuyorum...
Biz bu çiçeğe yöresel olarak "sakarca" deriz ,sanırım renginin beyaz olmasından verilmiştir bu ad..
Aşağıdaki adreslere bakarsak "çiğdem" çiçeğini tanımış oluruz sanırım...
Saygılar...
http://images.google.com.tr/images?hl=tr&rlz=1T4GZAZ_trTR325TR325&q=%C3%A7i%C4%9Fdem+%C3%A7i%C3%A7e%C4%9Fi&revid=1856389202&resnum=1&um=1&ie=UTF-8&ei=_ixrS_imAdiNsAaShIX-BQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBYQsAQwAA
http://www.sanalda1numara.net/cicekler/39131-cigdem-cicegi.html